Η Ουρανούπολη τίμησε τους Αγίους Κωνσταντίνο και Ελένη
Τη μνήμη των Θεοστέπτων Βασιλέων και Ισαποστόλων Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης τίμησε η Ουρανούπολη, ο πρόναος και ο προνάρθηκας του Περιβολιού της Παναγίας, του γεραρού Άθωνος.
Ο Μητροπολίτης Ιερισσού κ. Θεόκλητος, χοροστάτησε στον Μεγάλο Εσπερινό ακολουθούμενος από τον Αρχιμ. π. Ιγνάτιο Ριγανά, Πρωτοσύγκελλο της Ιεράς Μητρόπολης, τον δραστήριο Εφημέριο της Ενορίας Αιδ. π. Γεώργιο Κυριάκου, τον Διάκονό του π. Νικόλαο Τσεπίση και πλειάδα ιερέων.
«Ο Κωντσταντόνος και η μητέρα του Αγία Ελένη θεμελίωσαν και στερέωσαν την πίστη στην Τριαδική Θεότητα, όχι ως ‘’μία καθώς πρέπει φιλολογία ή ανέξοδη ομολογία’’, αλλά ως μαρτυρική συνάντηση, ένωση και κοινωνία με τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό, τον Θεάνθρωπο Κύριό μας!», είπε μεταξύ άλλων ο Σεβασμιώτατος στην ομιλία του.
Πολύς ο ευλογημένος λαός της Ουρανουπόλεως που προσήλθε στη μεγάλη γιορτή των Αγίων του και τιμώμενο πρόσωπο ο Δήμαρχος Μπάνια -Λούκα κ. Ντράσκο Στανιβούκοβιτς με τους εκλεκτούς Συνεργάτες του, καθότι ο Δήμος Αριστοτέλη θεώρησε καλό αυτή την ημέρα να προχωρήσει στην αδελφοποίηση του Δήμου Αριστοτέλη και του Δήμου Μπάνια Λούκα Βοσνίας, στερεώνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο έτι περισσότερο την φιλία και την αδελφοσύνη των Λαών των Βαλκανίων, μέρος των οποίων είναι και η Χώρα.
Επικεφαλής του λαού ο Δήμαρχος Αριστοτέλη κ. Στυλιανός Βαλιάνος, ο Βουλευτής κ. Ιωάννης Γιώργος, η Αντιπεριφερειάρχης κα Αικατερίνη Ζωγράφου, οι Αντιδήμαρχοι κα Μαρία Ενεχηλίδου και οι κ.κ. Νικόλαος Αυγερινός, Μιχαήλ Μάγγος και Κωνσταντίνος Πασχάλης, οι Δημοτικοί Σύμβουλοι κες Σοφία Ισαακίδου, Μαρία Σαραντούδα και Δήμητρα Μανωλούδα, ο Διευθυντής Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Χαλκιδικής Αντιπύραρχος κ. Παναγιώτης Μπαθρέλος, ο Διοικητής Π.Υ. Σταγείρων – Ακάνθου κ. Διαμαντής Ταραζάς, ο Διοικητής του Α΄ Λιμενικού Τμήματος Ουρανουπόλεως κ. Πέτρος Τσαούσης, η Πρόεδρος της Ουρανουπόλεως κα Παρασκευή Ισαακίδου κ.α.
Τα Αναλόγια του Ιερού Ναού, πέραν του Πρωτοψάλτου της Ενορίας κ. Ιωσήφ Λεμονιάδη και των Συνεργατών του, τίμησαν με την παρουσία τους ο Μουσικολογιώτατος Αγιορείτης Νεοσκητιώτης Μοναχός π. Δαμασκηνός και ομάδα των περί αυτόν καλλικελάδων Αγιορειτών Πατέρων.
Στην προσλαλιά του ο Σεβασμιώτατος στάθηκε στη λαμπρά βιοτή του Αγίου Κωνσταντίνου και της μητέρας του Ελένης, πρώτου Ρωμαίου Χριστιανού Αυτοκράτορος, καταγομένου από τη Ναισσό της Δαρδανίας, τη σημερινή Νις, που το 313 μ.Χ. υπέγραψε το Διάταγμα των Μεδιολάνων καθιερώνοντας την ανεξιθρησκεία στην τότε γνωστή Οικουμένη.
Προηγουμένως είχε κατατροπώσει τον Μαξέντιο και Μαξιμίνο στη Μουλβία γέφυρα της Ιταλίας, πράγμα που τον κατέστησε δικαιωματικά μονοκράτορα του αχανούς Ρωμαικού κράτους, Ανατολής και Δύσεως. Το 318 εθεμελίωσε τη βασιλίδα των πόλεων στον Κεράτιο κόλπο και την κατέστησε στού Βοσπόρου τα αγιονέρια Βασιλεύουσα Πόλη της Ρωμηοσύνης στον αιώνα, τελώντας τα εγακαίνιά της το 320 μ. Χ.
Το 325 συνεκάλεσε την Α΄ Αυτοκρατορική Οικουμενική Σύνοδο στη Νίκαια, κατατροπώνοντας τον Άρειο και βάζοντας σταθερά θεμέλια στην Ορθόδοξη Πίστη την οποία και ο ίδιος ησπάσθη. Και τέλος, το 337 απήλθε από τον κόσμο αυτό, στεφόμενος με το Μυστήριο του Βαπτίσματος στο όνομα του Χριστού.
«Ο Κωνσταντίνος και η μητέρα του Αγία Ελένη, από τότε εκήρυξαν: “τη Ρωμιοσύνη μην την κλαίς. Να ’τη πετιέται από ξαρχής κι αντριεύει και θεριεύει και καμακώνει το θεριό…!” και από τότε η επτάλοφος πόλη της Κωνσταντινουπόλεως θρονιάστηκε στην ψυχή της Ρωμιοσύνης!
Ναί, ο Κωνσταντίνος εκήρυξε ότι το κράτος το Βυζαντινό είναι αφιερωμένο στην Παναγία, την Υπέρμαχο Στρατηγό του Γένους μας και ποτέ αυτό το Γένος δεν θα απεκδυθεί τον μανδύα της Ορθοδοξίας τον αιμάτινο που της φόρεσε ο πρώτος της Αυτοκράτωρ των Ρωμαίων ως “Imperator Romanοrum”, και στην Ιερά Σύνοδο της Νικαίας ως “Pontifex Maximus”, δηλαδή ως πρώτος των Επισκόπων, με σεβασμό και υπακοή στο θέλημα του Τριαδικού Θεού!
Όποιος τολμήσει λοιπόν, αυτή την αγαστή συζυγία και ενότητα, τον αρραγή χιτώνα του ελληνισμού να τον διαρρήξει, θα γκρεμίσει τον λόγο για τον οποίο ο γιός του Κωνσταντίνου του Χλωρού και της Ελένης, Μέγας Κωνσταντίνος, έπηξε στον Βόσπορο των Ρωμιών το Γένος!
Ο Κωντσταντόνος και η μητέρα του Αγία Ελένη θεμελίωσαν και στερέωσαν την πίστη στην Τριαδική Θεότητα, όχι ως ‘’μία καθώς πρέπει φιλολογία ή ανέξοδη ομολογία’’, αλλά ως μαρτυρική συνάντηση, ένωση και κοινωνία με τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό, τον Θεάνθρωπο Κύριό μας!».
Προ του τέλους του Εσπερινού, Ιερός Κλήρος και Λαός εν πομπή εκκίνησαν Ιερά Λιτανεία με την περίπυστη εικόνα των Αγίων ανά τις οδούς της Ουρανουπόλεως, επ’ ευλογία του Χριστωνύμου Λαού της.